Posts

Showing posts from January, 2011

Melayu kaya dengan peribahasanya

Sebelum melelapkan mata menuju lena,
sebelum merehatkan minda dan tenaga,
sebelum mengimbas kembali detik-detik hari ini,
ada perkara yg bermain-main di fikiran utk dikatakan...

Pertama,
owwwhhh...mcm ni rupanya orang bekerja kan..
penat sgt2...
tapi kan, nape penat ni tak mcm penat masa keje cashier dulu ek..
dulu lagi teruk...keje 12 jam tgh2 mlm baru balik...
tapi tak sepenat ni...
nape ek....kerja wat masa ni tak berat sgt...
dok depan pc and call client ngn media owner yg lain je...
tapi bila balik rumah penat sgt2...
adakah aku tak gembira dgn pekerjaan mcm ni?
walhal ini praktikal semata-mata...

kadang2 terfikir gak...
betul ke ni jalan yg aku nak amik nanti?
atau ni permulaan jalan, jadinya aku masih kekok n tak dapat nak adapt lagi...
aku tak tau...
tapi hati kecilku...mcm tak dapat nak terima kerja mcm ni suatu hari nanti,
aku penat sgt...
bab penat ni bukan bersangkut paut dgn aku yg terlalu manjakan diri sgt..
ni berkaitan dgn jiwa aku...
cari kerja yg berkaitan dgn jiwa atau kerja saja mana2 y…