Cara atasi alergik hidung

Dah ada 1 botol kat rumah belum? ;)

Saya ni alergik hidung tau dari kecil. Alergik pada habuk, bulus kucing, cuaca yang sejuk2. Yang peliknya kalau dengan belacan memang takde alergik langsung, sebab tu stok belacan wajib ada kat rumah hehe. Teruskan membaca kalau nak jimat duit dari beli ubat.
.
.
Musim2 hujan ni alergik saya ni makin menjadi-jadi. Tengah malam kena, bangun pagi memang kena. Saya memang akan standby Minyak Herba Asmak kat tepi waktu tidur.
.

Asal bersin je capai minyak ni. Bila hidung tersumbat tu, lepas je pakai Minyak Herba asmak ni terus jadi longgar ruang hidung tu. Best, saya rasai sendiri. Kalau dulu-dulu saya terpaksa bergantung pada panadol solluble  atau air tin 100plus, tapi sekarang dah tak dah.
.
.
Seboleh bolehnya saya nak elakkan guna ubat klinik untuk kes-kes kecil macam ni. Melainkan kalau sesuatu yg berat dan mudharat itu lain cerita ;)
.
.
Salam jumaat, penghulu segala hari <3 .="" 3="" p="">




Comments

Popular posts from this blog

Senarai Barang Keperluan Ibu & Bayi di Hospital

10 Idea Praktikal Bisnes Surirumah di tahun 2017

Tamargo Tablet Supplemen Kurma No.1 Malaysia