resipi: ayam masak sos..

hari ni mak ajar masak ayam sos..ditambah sikit dgn kicap..sos tu sos cili ye, bg pedas kuah ayam tu..tp tak de la byk kuah sgt lauk tu.

senang je nk masak nye..kena ada sos yg banyak, kicap sikit, ayam bape kerat yg nak makan..pastu bahan2 utk tumis..bawang putih je dengan halia. bawang merah lak letak masa sos ngn ayam da sebati.

caranye lak..

tumis la bawang putih kejap ngan halia. bg la naik bau..
masukkan sos dengan kicap. kacau2 la sikit bagi sebati kemudian boh air utk buat kuah.
pastu masuk la ayam yg da separa goreng.kena goreng dulu baru la ayam tu masak betul.
kacau2 la ayam tu..sambil tu masukkan garam sikit, perasa skit, n bawang merah yg dihiris.
agak2 dah masak tu angkat la..da siap pun..

simple je..tp aku tak gemar sgt masak sos..tu je la nk ckp..
adios...

Comments

chuckiesd said…
sedapnyer ayam masak sos nie..mungkin kena cuba nie..terasa lapar pulak.
Yattie Nopiah said…
sdap ke..xsuke la..kalo msak pedas lg sdap..
Anonymous said…
hehe.. samala kt resepi ni.. mak sy ajar msk.. senang n plg penting sedap... hehe

Popular posts from this blog

Senarai Barang Keperluan Ibu & Bayi di Hospital

Minyak Herba Asmak Vs Ubat Batuk

10 Idea Praktikal Bisnes Surirumah di tahun 2017