Ciri-ciri org yg tak menarik


Seperti yg terlintas dlm hati aku ttg adakah aku ini diperlukan oleh org?atau hanya aku saja yg terlalu memerlukan org?bila fikiran ku kerapkali menggali2 apakah sebenarnya yg tak betul dlm diri aku..akhirnya aku tersedar bahawa aku ni tak diperlukan oleh sesiapa.adakah ini fasa aku berasa diri aku disisihkan (isolated), merasa aku punyai kekurangan yg banyak,dan juga murung(depression)?adakah semua itu tanda2 bahawa aku ini tergolong dlm bahagian kemurungan,iaitu salah satu penyakit psychology?oh,terlalu jauh aku berfikiran sebegitu.

Cuma aku merasakan aku ini tidak diperlukan saja..yela,seperti aku ini tidak wujud di dunia ini. Adakah aku halimunan…? Helloooooo....ada sesiapa yg mendengar aku????mungkin tiada ,kerana aku hanya menjerit di dalam hati…

Kenapa aku rasa aku ini tidak diperlukan sesiapa?kenapa aku boleh cakap mcm tu?pertamanya, lihatlah sekarang ini…….seperti mcm ni ( )
nmpak apa yg aku ingin gambarkan?blank…lonely…isolated…3 perkataan yg digambarkan dlm diriku.
Cukupkn itu?atau lebih seronok buat mcm ni…lets fill in the blank.

Yattie is __________
a- Bored,
b- Not enjoyable to be with
c- Like a stone, you can bully her, scold her, or anything you want.
d- All the above

Jika sesiapa dapat menjawab dgn betul,maka pandai la dia. Dan pada pendapat aku, semua org yg menjawab soalan itu memang semua pandai,kerana tiada yg salah.
Tiap-tiap detik yg berlalu, sambil melihat jam, aku merasa tiada apa-apa tentang diri aku sehinggakan aku tak rasa happy, sgt membosankan, dan terlalu negative.

Ya, aku tidak diperlukan oleh sesiapa kerana jawapannya semua ada di atas. Itu lah sebenarnya diri aku. Kerana itu,tiada sesiapa memerlukan aku KECUALI, jika ada yg memerlukan bantuan kewangan dari aku, jika ada yg menghadapi masalah di sekeliling mereka, dan jika ada yg mengambil kesempatan atas diri aku.

Siapakah mereka? Mereka ialah____________

a- Kawan, Sahabat, Rakan
b- Kekasih, Teman Lelaki,
c- Semua di atas.
Mana-mana pun boleh, sama ada (a) atau (b) kedua-duanya boleh disimpulkan sebagai “orang yg mengambil kesempatan jika mereka kesempitan”.

Comments

Yeyy Yeyy said…
hei gurl.

cheer up la.

napa rsa u x mnarik plak?

sm0a blogger itu mnarik la.

;D

Popular posts from this blog

Training di Akademi Maybank

Senarai Barang Keperluan Ibu & Bayi di Hospital

Cerita Umi