Tamargo Tablet Supplemen Kurma No.1 Malaysia



"5 SEBAB KENAPA SUSU BADAN TERJEJAS"

Saya nak share, mesti  kita pelik kan lepas bersalin susu kejap je ada pastu terus takde smpai nak kena top up dgn susu formula, tapi ada org susu meriah lepas bersalin. Punca utama tapi ramai orang tak ambil tahu ialah : KESEDARAN.

.
Bagi kebanyakan wanita, masalah sebenarnya ialah penghantaran, bukan penghasilan. Mereka menghasilkan susu yang banyak tetapi disebabkan bayi mereka tidak dapat melekap dengan baik dan tidak menyusu dengan efektif, bayi tidak memperolehi susu yang secukupnya.


Buah dada dicipta untuk menghasilkan susu bagi memenuhi keperluan bayi anda. Lebih banyak bayi anda menyusu, lebih banyak susu yang anda akan hasilkan. Sekiranya bekalan susu anda menurun pada satu-satu masa, beberapa perkara akan dapat dikesan, iaitu, anda akan:


[✔️]  Mengalami puting yang pedih dan mengalami kesakitan semasa menyusukan

[✔️] Mempunyai bayi yang mengantuk dan perlu dirangsang untuk menyusu.

[✔️] Bayi anda kerap menggunakan puting, dan ini akan mengurangkan jumlah masa dia menyusu.

[✔️] Terlalu terikat kepada rutin menyusu empat jam sekali dan ini akan mengakibatkan pengurangan susu anda. Kena sedar yang awak hanya perlu menyusukan bayi apabila dia minta untuk menyusu, dan elok tidak mengikut rutin.
.

.
Antara Sebab2 lain yg boleh Menjejaskan penghasilan susu.

[✔️] Letih
[✔️] Sibuk
[✔️] Makanan tidak berkhasiat
[✔️] Emosi
[✔️] Hormon
.
.

Baru-baru ini juga saya mengalami penghasilan susu badan yang sikit. Anak saya asik menangis waktu malam susah nak tidur. Setiap kali saya beri susu, dia akan tunjuk reaksi tak dapat. Dan saya tahu masa tu penghasilan susu sangat kurang.

Saya mula jadi stress sebab dah letih sangat, tidur pun tak cukup. Emosi saya terganggu setiap malam.

Kemudian saya buat search sikit tentang penghasilan susu. Ada rakan bertanyakan saya adakah saya cukup minum air setiap hari serta ada makan nasi ke tak? Saya baru perasan, masa tu memang saya kurang minum air dan saya pula menyekat kuantiti makanan saya setiap hari konon-kononnya nak diet.

Sejak dari hari tu saya cukupkan minum air kosong dan sentiasa cukupkan pemakanan saya. Alhamdulillah selepas itu hasil susu badan saya semakin banyak. Saya bersyukur sangat dan sangat mengakui kesilapan sendiri T_T
.
.
*************************************

Selain mencukupkan pengambilan air dan gizi seimbang setiap hari, makan tambahan juga diperlukan oleh ibu-ibu menyusu. Sebagai contoh, TAMARGO tablet; merupakan tablet kurma pertama di Malaysia yang dicipta khusus untuk kesihatan dalaman para wanita.
.
.
TAMARGO tablet merupakan makanan tambahan untuk menghasilkan susu badan yang lebih berkhasiat, seterusnya menggalakkan penghasilan susu badan yang mencukupi dan dalam masa yang sama bayi juga akan kenyang. Benarlah TAMARGO tablet ini juga asbab untuk bayi kenyang kan? ;)
.
.

Saya faham, kita semua kadang2 tak berkesempatan nak makan makanan yang seimbang. Lagi lah jika tengah kalut dengan anak2 lagi. Terpaksalah memasak jenis yang simple2 je, makanya nutrisi yang diperolehi pun tak cukup. Di sebabkan itu pentingnya ada makanan tambahan TAMARGO tablet supaya dapat mencukupkan nutrisi dalam badan kita.
.
.
Tamargo Tablet merupakan makanan pelengkap bagi ibu-ibu menyusu yang terbukti telah membantu ramai wanita yang menghadapi masalah susu berkurangan, bayi tak kenyang dan kurang nutrisi dalam badan.

Selain itu, TAMARGO tablet mengandungi makanan Sunnah lain seperti Habbatus Sauda, Madu, Kismis, buah tin dan juga probiotik bagi membantu melancarkan lagi sistem penghadaman.
.
.
Paling menarik lagi tentang TAMARGO tablet ini, ia juga berfungsi untuk melawan radikal bebas, menurunkan kadar kolestrol, serta baik untuk tulang, kuku, rambut dan juga kulit.
.
.
TAMARGO tablet juga dapat meningkatkan kecergasan badan dan memberi tenaga serta mencegah penyakit berbahaya.










Comments

Popular posts from this blog

Senarai Barang Keperluan Ibu & Bayi di Hospital

10 Idea Praktikal Bisnes Surirumah di tahun 2017