Tips Atasi Kembung Bayi Cara Mudah Dan Jimat

Abu Dzar posing dengan Minyak Herba Asmak
Salam ibu2, saya pasti ramai ibu2 muda yang runsing bila bayi mereka alami kembung perut. Malam2 bayi asyik menangis saja, nangisnya bukan sekejap tapi berpanjangan, lepas tu mulalah kita kaitkan dengan benda2 ghaib walaupun adakalanya benar juga.

Sebelum ibu2 runsing berterusan, saya nak bagi tips atau cara saya elakkan anak saya kena kembung teruk. Untuk pengetahuan, baby Abu Dzar (nama bayi saya) pakai barut perut dalam sebulan dua saja, stokis pula pakai hingga bulan ke 3. Bila saya upload gambar Abu Dzar tak pakai stokin, ramai yang terkejut hehe..jangan risau, semua ini dengan izin Allah.

Dalam 5 bulan ni baru sekali saja la Abu Dzar kena kembung perut, tapi tu pun sekejap je, bila saya sapu Minyak Herba Asmak terus dia kentut. Pastikan ibu2 tahu la macam mana nak urut perut bayi ye.

Saya juga kerap sapukan Minyak Herba Asmak pada badan Abu Dzar setiap hari selepas mandi. Sambil2 tu saya buat urutan ILU, ada masa nanti saya share tentang urutan ni pula. Kalau saya rajin saya buat exercise seperti kayuhan basikal pada kaki Abu Dzar sejak dari dia lahir lagi. Jujur saya cakap, Utk abu Dzar ni saya jimat banyak duit, tak perlu beli Minyak telon dah utk sapu badan dia. Alhamdulillah, Abu Dzar pun jarang dapat selsema dan batuk, hanya sekali saja dia kena, tu pun saya kerapkan sapu menggunakan Minyak Herba Asmak ni. Syukur sangat2, semuanya dipermudahkan Allah dalam menjaga Abu Dzar ni, alhamdulillah.

Ada ke ibu2 yang nak cuba Minyak ni? Saya memang rekemen sangat2 sebab dah ber botol saya guna sejak mengandung kan Abu Dzar sehinggalah dia lahir.

Kalau nak order boleh la wassap saya 017-6699787 (Hayati SD02801 Stokis MHAM Gombak)









Comments

Popular posts from this blog

Senarai Barang Keperluan Ibu & Bayi di Hospital

Minyak Herba Asmak Vs Ubat Batuk

10 Idea Praktikal Bisnes Surirumah di tahun 2017